ID500154506

苦逼的生活
Ride On - Neutral

音乐随身听:

【黑暗民谣】Neutral - Ride On

忧郁伤感的小提琴迂回于寒冷的黑夜,冰冷的原声吉他在低诉着孤寂,引领你走进古道、西风、瘦马、离人的悲凉世界。

Neutral,来自俄罗斯的新民谣乐队,成立于1994年;乐队由三人组成,ASH担任乐队的BASS和主唱,Е.Дюмулен担任乐队的鼓手,吉他由 Д.Огородов担任。

《Ride On》出自Neutral 发行于2008年的专辑“Walpurgis Night at Luisen Kirche: Koenigsberg Live”。此歌最早出自爱尔兰的独立民谣乐队Crustation的专辑《Bloom》(1998年),后有多个翻唱版本。

链接另一版本:Christy Moore - Ride Onluo

《Ride On》

True you ride the finest horse
你骑着最美的马儿
I've ever seen
经过我的眼前
Standing sixteen one or two
踱步就能看见你
With eyes wild and green
碧波轻涌的眼睛
You ride the horse so well
少年白马,信手执缰
Hands light to the touch
那样英俊潇洒

I could never go with you
你达达的马蹄带走了我的心
No matter how I wanted to
而我却只能目送你
Ride on, see you
背井离乡,征戎四方
I could never go with you
你达达的马蹄带走了我的心
No matter how I wanted to
而我却只能目送你
Ride on, see you
背井离乡,征戎四方
I could never go with you
你达达的马蹄带走了我的心
No matter how I wanted to
我多想和你一同前往

When you ride into the night
终于你背影,被黑夜湮没
Without out a trace behind
这爱情,就如西风的走过
Run your claw along my gush
此去经年,就让我的眼泪
One last time
铺满你的征程
I turn my face to an empty space
让我再看一次,那空空如也的
Where you used to lie
你曾安躺的地方
And wait for the spark that lights the night
哪里还有划破夜空的火光
Through the tear drops in my eye
穿过我眼角的泪两行
Ride on, see you
你达达的马蹄带走了我的心
I could never go with you
而我却只能目送你
No matter how I wanted to
背井离乡,征戎四方
Ride on, see you
你达达的马蹄带走了我的心
I could never go with you
而我却只能目送你
No matter how I wanted to
背井离乡,征戎四方

Ride on, see you
你达达的马蹄带走了我的心
I could never go with you
而我却只能目送你
No matter how I wanted to
背井离乡,征戎四方
Ride on, see you
你达达的马蹄带走了我的心
I could never go with you
而我却只能目送你
No matter how I wanted to
背井离乡,征戎四方

评论

热度(62)